Grävning hål 9

Nu har grävarbetet kommit igång uppe på nya hål 9. Stubbarna samlas ihop och markvegetationen skalas av för att förbereda för de fyllnadsmassor som ska fraktas dit från våra kommande dammar. Under den här veckan räknar vi med att markavtäckningen blir klar och att grävning av dammar startar Under nästa vecka. Häromdagen så togs även jordprover för att se om vi kan använda en del av den jord vi har på banan för att bland ut med den jord vi köper för att hålla nere kostnaderna. Vi får se om det blir en lösning när vi vet mer om utfallet av jordprovet. På första bilden ser ni också hur det ser ut ovanför klubbhuset från tee 1. Här kommer vägen att komma ner från hål 9 så att vi passerar klubbhuset på väg till hål 10.

Grävmaskinen är på plats och greenområdet är avtäckt