Baninformation

Baninformation

BANINFO:

Banan stängd för säsongen!

STARTFÖRBUD OCH MORGONRUTINER

Startförbud gäller veckans alla dagar fram till 7:00

Måndagar onsdagar och fredagar har vi klipptåg på morgonen vilket innebär att alla gräsytor på banan blir klippta.

Tisdagar har vi extra fokus på greenerna och lättdressar dessa egentligen varje tisdag under högsäsongen. Detta görs alltid tillsammans med en luftning eller en vertikalskärning av greenerna. Ni som spelar på tisdagmornar kan pga dressningen få spela några hål på lite sandiga greener innan vi hunnit dit och vältat ner sanden. Sanden är väldigt fin och inget som påverkar bollrullen. Dressningen är en väldigt viktig och nödvändig åtgärd som vi måste vidta för att få de fasta, jämna och sjukdomsfria förhållandena som vi alla vill spela på. Tisdagar har vi även klippning av rangen och vi måste därför hålla den stängd tills detta är klart, ca 08:00 .

Torsdagar lägger vi också lite extra kärlek på greenerna i form av gödsel, tillväxtreglering eller bekämpningsmedel beroende på väder, årstid etc.

Tack för att ni respekterar startförbudet så vi får jobba ostört och effektivt för att kunna leverera er en så bra bana som möjligt.

KLIPPNING DRIVING RANGE:

Varje Tisdag mellan klockan 06:00-08:30.

Driving Rangen är stängd under klippningen.

Våra HIO Partners

Sundsvalls Golfklubb bild- Contractor logga
Sundsvalls Golfklubb bild- Nisses logga
Sundsvalls Golfklubb bild- Wangeskog Alt logotyp RGB Orange 002
Sundsvalls Golfklubb bild- Grasvardsmaskiner
Sundsvalls Golfklubb bild- Byggbitben logga i bild till tackkort
Sundsvalls Golfklubb bild- EasyPartner logo liggande RGB sundsvall

Väderförhållande

API key not valid, or not yet activated. If you recently signed up for an account or created this key, please allow up to 30 minutes for key to activate.

Lucas Åman

Ekonomi & personal