Värdegrund

Sundsvalls Golfklubb

Värdegrund

Sundsvalls Golfklubb tillhör Svenska Golfförbundet och tillämpar deras syn på medlemskap och möjligheter till att spela på vår bana. Vår vision är: ”Vi ska skapa Mittsveriges bästa golfupplevelse”. Du och vår värdegrund är mycket viktig för att vi ska lyckas.

På vår klubb är vi mån om varandra, våra gäster och vår bana. Det är för oss självklart att bemöta varandra med respekt och hjälpa till att hålla banan i så bra skick som möjligt, genom att laga nedslagsmärken, lägga tillbaka torv, tänka oss för var vi drar våra vagnar och ha golfskor som hjälper banan att förbli i bra skick.

När vi spelar vår runda håller vi ett bra speltempo för att ha ett bra flyt för alla våra gäster, samt våra medlemmar. Vi ser positivt på rullande genomsläpp av snabbare spelsällskap. Vi går inte ut på hål 10 om vi riskerar att bromsa upp bakomvarande spelsällskap och de som spelar hel rond från hål nr 1 har alltid företräde.

Vi försöker också bidra till att skapa en positiv stämning på klubben genom att ta hänsyn till varandra. Det kan vi bland annat göra genom att:

• Gärna använda mobiltelefoner som hjälp för att hålla reda på scoren och avstånden, men tänk på att ljudnivån kan störa medspelare.
  • Ta gärna med hunden. Den behöver också motion precis som vi, men ha den kopplad och kolla gärna med dem i bollen, så det är ok. Det finns de som är allergiska eller rädda för hundar.
  • Använd gärna vagn och ställ dem på anvisade platser.
  • Vi gör rent skorna innan vi går in i restaurangen och klubbhuset. Det gör att det ser trevligare och mer välkomnade ut.
  • Du som nybörjare har full tillgång till spel på banan efter genomförd nybörjarutbildning och godkännande av vår sportchef.
  • Vi hjälper våra nya medlemmar/nybörjare tillrätta på ett positivt och hjälpande sätt, genom vårt faddersystem.
  • Förboka och anmäl dig gärna till tävlingar på golf.se. Vi uppmanar er också att avboka tider då ni får förhinder, för att flera skall få möjlighet att komma ut på vår fina bana.
  • Den som inte avbokar golfronden senast tre (3) timmar innan starttiden, får betala en ”no-show” avgift. Avgiften ligger på 200 kronor per person..
  • Vill ni ha möjlighet att lämna kvar utrustning kan man hyra plats i vagnboden. Hör gärna efter med receptionen. Kvarglömda saker skänks efter säsongen till välgörande ändamål.

Har ni funderingar och frågor, kontakta gärna receptionen. Tack för er hjälp med värdegrunden och lycka till med ditt golfspelande!

Våra HIO Partners

Sundsvalls Golfklubb bild- Contractor logga