Greenfee - Gäst

Greenfeeavgifter 2023

Greenfee 2023

Alla dagar 600 kr

Reducerad greenfee för gäst till medlem (gäller fullvärdiga medlemskap)
Gästgreenfee är 420 kr per runda. Gäller då klubbmedlem bokar in samtliga i bollen och och spelar i bollen.

Samarbetsgreenfee:

Hudiksvalls GK, Hussborgs GK, Klövsjö Vemdalens GK, Sollefteå GK, Sörfjärdens GK, Timrå GK, Åre GK och Öjestrand GC

20 % rabatt på ordinarie greenfee.

Samarbete klubbar emellan:

Timrå GK (fullvärdiga medlemskap) : Möjlighet att lösa årsgreenfee 3,200:-.

Öjestrand GC (fullvärdiga medlemskap): Möjlighet att lösa årsgreenfee 3,200:-, maximerat till 50 st.

Vallentuna GK: Fem fria bollar (20 personer) per vecka / vardagar. 50% rabatt på helger

Tävlingsgreenfee
Tävlingsgreenfee är 250 kr
Juniorer 150 kr

Hyra Golfbil
Körkort , Ålder 18 år 400 kr/ gång, med läkarintyg 300 kr/gång.
Vid köp av klippkort med 10 klipp erhålls 15% rabatt. Vid  köp av 15 klipp erhålls 20% rabatt.

INNAN RUNDAN
Innan din golfrunda vill vi att samtliga i bollen besöker oss i receptionen för ankomstregistrering. Då får vi också tillfälle att ge dig dagsaktuell och därmed värdefull information om rådande förhållanden på banan. Vi använder vi ett teemärkningssystem som kallas hektometer. Vi har ersatt färgerna på tee med siffror som är en förkortning av hur lång banan spelas (från respektive tee). Om du väljer att spela exempelvis tee 56 så spelas banan över c:a 5600 meter. Är du tveksam kring vilken tee som passar dig bäst, rådfråga oss i receptionen.

Hitta hit
Sundsvalls Golfklubb är belägen i Skottsund ca 12km kilometer söder om Sundsvall. Från E4 norr/söder sväng av vid Cirkle K följ gamla E4 till Kvissleby, sväng vänster mot Skottsund sedan skyltat.

Introduktionskort
Sundsvalls Golfklubb välkomnar dig som är innehavare av något av följande introduktionskort och erbjuder fritt* spel en gång per år.

• SGF Nordic Golf Union
    • GAF Golf Administratörernas Förening
    • SGA Swedish Greenkeepers Association
    • PGA Professional Golfers Associationmedlemmar

Sundsvalls Golfklubb följer Svenska Golfförbundets policy för användande av introduktionskort. Vår policy medger spel på ovan nämnda kort med reservation för att endast ett kort per dag medges och beroende på bokningsläget för dagen. Kortet kan användas en (1) gång per år.

* En förutsättning för fritt eller rabatterat spel med introduktionskort är att innehavaren i god tid föranmäler sitt besök till klubbchef eller Professional.

Greenfeekontroller
Vi utför greenfeekontroller med jämna mellanrum. Är greenfee inte korrekt betald före spel, måste spelaren erlägga dubbel dagsaktuell greenfee. Vidare rapporteras händelsen till Svenska Golfförbundet med risk för avstängning från golfens bokningssystem, GIT, samt till spelarens hemmaklubb.

Våra HIO Partners

Sundsvalls Golfklubb bild- Contractor logga