Bokningsregler​

Bollränna
Gäller övriga tider.

Bokningsregler

Sundsvalls Golfklubb är en av Sveriges mest spelade golfbanor sett till antal ronder 2022. Vi på Svgk hade väldigt många bokade tider som inte ankomstregistrerades 2022. Vi vill att fler ska få möjlighet att spela på våra fina anläggningar 2023. Därför sänker vi starttidsintervallet från 10 till 9 min i hopp om vi ska kunna öka tillgängligheten.
Ankomst anmäls i app ”On-tag” ellr MG Bokning.

”NO SHOW”-AVGIFT FÖR UTEBLIVNA GOLFARE

Visst är det tråkigt om man inte får en speltid för alla tider redan är upptagna!
Ännu tråkigare är det om banan sedan står tom för att de som bokat inte dyker upp.
Det handlar om respekt för varandra.

Vi har en ”No show”-avgift för uteblivna golfare. Detta gäller såväl medlemmar, som  greenfee-gäster. Den som inte avbokar golfronden senast tre (3) timmar innan starttiden, får betala en ”no-show” avgift.

Det är alltid den som bokat in tiden, som blir ansvarig för att betala avgiften.

– Vi vill att fler golfare ska kunna hitta lediga starttider och komma ut och spela.
– Vi har, precis som många andra golfklubbar, problem med att golfare bokar en tid för att de tror att de kan spela, men sen ”glömmer” de att avboka när de får ändrade planer.
– Sedan finns det också golfare, som medvetet bokar in två extra kompisar i en fyrboll med avsikten att spela en tvåboll.

VIKTIGT ATT ANKOMSTRAPPORTERA INNAN NI GÅR UT
För att vi inte ska debitera felaktigt är det därför viktigt att ni senast 20 minuter innan start ankomstregistrerar er/talar om att ni kommit. Detta görs enkelt via app, tusen tack

IHOPSLAGNING AV BOLLAR / STARTTIDER

Klubben har rätt att frigöra tider genom att slå ihop befintliga bokningar inom + 20 min och fylla upp till 4 spelare / boll.

Detta gör vi för att dels kunna erbjuda fler sällskap tider, dels för att få ett jämnare tempo och en trevligare golfupplevelse för alla.

T.ex. en tvåboll är bokad 10.10 och en annan är bokad 10.30. Övriga tider är fullbokade. Dessa två tvåbollar samman till en fyrboll 10.30. Nya bokningsbekräftelser via GIT skickas ut som info.

Detta för att få ett jämnare tempo på banan men framförallt möjliggöra för fler spelare att hitta lediga tider.

I exemplet ovan, så skulle en ny grupp om fyra hitta en plats 10.10, istället för att tillsammans kanske inte komma ut alls.

Om man av särskilda skäl vill säkerställa att man har en starttid helt för eget bruk kan man spärra lediga platser mot en avgift om halv greenfee per plats (gäller även medlemmar).

Våra HIO Partners

Sundsvalls Golfklubb bild- Nisses logga
Sundsvalls Golfklubb bild- Wangeskog Alt logotyp RGB Orange 002
Sundsvalls Golfklubb bild- Grasvardsmaskiner
Sundsvalls Golfklubb bild- Byggbitben logga i bild till tackkort
Sundsvalls Golfklubb bild- EasyPartner logo liggande RGB sundsvall
Sundsvalls Golfklubb bild- Sundfrakt logotyp transparant
Sundsvalls Golfklubb bild- Bilbolaget Logga
Sundsvalls Golfklubb bild- Lansforsakringar Vasternorrland
Sundsvalls Golfklubb bild- Sparbanken Logo transparant
Sundsvalls Golfklubb bild- KG SANDSTROM logga
Sundsvalls Golfklubb bild- BEIJER logo2020 pos CMYK
Sundsvalls Golfklubb bild- bavaria logotyp
Sundsvalls Golfklubb bild- N62^
Sundsvalls Golfklubb bild- Lilium logga
Sundsvalls Golfklubb bild- STORT original red grey black
Sundsvalls Golfklubb bild- Sundsvalls VVS Logga transp
Sundsvalls Golfklubb bild- Coor Logotyp

Gruppbokningar

Vill medlem eller organisation/företag boka en gruppbokning går detta bra, det tillkommer dock en gruppbokningsavgift på 400:- per starttid och minimum är 2 starttider.

Hyra Golfbil
Körkort , Ålder 18 år 400 kr/gång. med Läkarintyg 300 kr/gång.

Vid köp av klippkort med 10 klipp erhålls 15% rabatt, och vid köp av 15 klipp erhålls 20% rabatt.

Spela själva i egen boll
Det går att endast spela 2, eller 3 personer på en starttid men då tillkommer halv greenfee för den eller de person man önskar blocka av.