Golfhål skapas

Just nu är vi inne i en mycket intensiv period på klubben. Massor av små och stora beslut som måste fattas men också 4 grävare och ett gäng dumprar som skapar våra nya golfhål så nu händer det mycket för varje dag. Som vi sagt tidigare så kan tillfälliga störningar uppstå men tillsammans så löser vi det med god förståelse för situationen.

Redan nu börjar hål 9 ta sin form och genom ett bra förarbete har den delen gått snabbare än förväntat. Tyvärr har det dykt upp ett par bergsknallar som är något för höga och måste sprängas bort. Vi kommer även behöva spränga bort en del berg under tee på gamla hål 11 som är i vägen för oss. Sprängningarna ställer inte till några förseningar då de har annat de kan jobba med om det blir stopp tillfälligt. Därmed spelas nu tee 56 framflyttad mot normalt på hål 11 då schaktningen kring tee 11 nu är påbörjat. Området kring hål 14 är nu avtäckt och greenens ytterkanter är utmärkt med träkäppar så på så sätt kan du också se placeringen av greenen. Centrum för green på nya hål 10 är också utmärkt med en käpp och detsamma hittar du på nya hål 4.

Det är fascinerande att se hur de hanterar dessa stora maskiner och skapar detaljer i ytorna för greenområdet. Heja gärna på gänget när du passerar Ödlundska på kvällstid. Det är ett gäng glada och trevliga killar som bor där under den närmaste månaden. Det är också roligt att höra det beröm dessa vana golfhålsbyggare ger våra nya hål, de tycker det ser väldigt lovande ut.

Titta gärna på Durras film på Youtube nedan så får ni följa med på hur de gör.

Tack till Durra för film och intervju.

Nedan bjuder vi på ett gäng bilder från de senaste två dagarnas arbete och hur det utvecklas på klubben. Klicka på bilden om du vill se i större format. Första 2 drönarfilmer och en bild från hög höjd över hål 9 som vi tackar Micke Burman för.

Drönarfilm hål 9
Drönarfilm över hål 9