Allmänna Arvsfonden

Idag har vi mycket glädjande nyheter från klubben. Allmänna Arvsfonden har idag beslutat om att stötta vårt projekt med 3 808 000 kr inkl moms. Vi kommer om ca 2 veckor få underlaget för deras beslut och därmed de förutsättningar som finns för att vi erhåller bidraget. Kort kan man säga att det i vår ansökan ingår en utökning av främre tee för att skapa möjlighet för handigolf på vår bana. Det är något som våra yngsta och äldsta medlemmar också kommer ha stor nytta av. Klubbhuset kommer att få sig ett lyft där vi får möjlighet att tillgänglighetsanpassa klubbhuset på olika sätt. Det skapar även möjlighet att utveckla vårt banprojekt ytterligare där främst handlar det om att tillgänglighetsanpassa banan. Stödet från Allmänna Arvsfonden stärker projektets genomförande och vi återkommer när vi vet mer om detaljerna i beslutet. Ett positivt beslut fungerar dessutom många gånger som en kvalitetsstämpel om vi får möjlighet att söka andra bidrag som stämmer in med vårt projekt och ökar därmed möjligheten till fler positiva besked.

Sundsvalls Golfklubb bild- Allmanna arvsfonden

För övrigt så är vi igång med byggnationen på våra golfhål då våra banbyggare är på plats och det är verkligen full fart på klubben. Imorgon kommer vi berätta mer om det och dela med oss av lite bilder men idag njuter vi bara av Allmänna Arvsfondens beslut.