Veckosummering vecka 21

Veckans arbete har fortsatt i samma tecken med fokus på dammen vid 3:an och grovplanering av nya hål nr 9. Arbetet har rullat på och det återstår endast några detaljer. Från projektets sida är det fullt fokus på kommande vecka som kommer bli mycket spännande. Det är mycket som ska ordnas med logistiken kring maskiner och byggmaterial som behövs och det är verkligen en intensiv period.

Arbetslaget med golfbanebyggare har ikväll börjat flytta in på Ödlundska och fler anländer imorgon och sen kör de igång med sitt arbete. Mest troligt blir det start med avtäckning och schaktning av området vid nya hål 14.

Vi kommer säkert få anledning till flera uppdateringar på hemsidan under veckan så håll utkik. Under andra halvan av den kommande veckan så kommer även Pierre Fulke och Adam Mednickson till oss så då är alla involverade på plats och fullt fokus på att köra igång bygget av de 4 nya golfhål som ska byggas under de närmaste 4 veckorna.

Vi har sagt det tidigare men det tål att upprepas nu när vi går in i vårens/försommarens mest intensiva period. Det kommer vara stökigt på klubben med många maskiner och saker som inte fungerar som normalt. Det kan handla om att det är extra grusigt och dammig på vår parkering/infart, att en maskin står precis i din spellinje, att hål spelas på ett annat sätt än normalt, att du behöver vänta med att slå till en maskin passerat och många många fler saker. Vi gör vad vi kan för att underlätta men balanserar det hela tiden mot både praktiska avväganden och med tanke på ekonomin. Vi vill vädja till alla att tänka på säkerheten för både banpersonal och de byggare som är på plats och ber om förståelse för den period som nu kommer. Det är en spännande tid vi är inne i och det kommer bli bra när vi är klara så ha tålamod!