Utveckling av klubbhuset

Som en del i vårt projekt så har vi fått bidrag från Allmänna Arvsfonden. Pengarna ska säkerställa att vi tillgänglighetsanpassar vår anläggning på olika sätt.

Några saker som är villkorat för bidraget är:

• Främre tees ska byggas. Några är redan klara och några kommer slutföras under sommaren/hösten. På det här sättet så kommer vår bana vara tillgänglig för fler. Funktionshindrade kommer skapas möjlighet att njuta av golfens värld och även klubbens medlemmar får möjlighet att spela banan på ett sätt som är roligt för de som inte slår så långt oavsett anledning, äldre, nybörjare, juniorer med flera
  • Asfaltering av vägar. För att underlätta att ta sig fram kommer klubbhusområdet att asfalteras. Vid framtagande av ritningar för området så har vi även tagit hänsyn till hur lutningar måste vara utformade för att vara godkända.
  • Handikapptoalett. Där första delen av herrarnas omklädningsrum tidigare fanns har vi byggt en handikapptoalett och skapat gemensamma ytor.
  • Tillgänglighetsanpassa klubbhuset. På nedre plan finns som sagt toalett och ytor som ökar tillgängligheten i klubbhuset. För övre plan skapas tillgänglighet till restaurang genom att vi bygger ett stort trädäck i samma nivå som golvet i huset. Altanen och därmed huset får på så sätt ökad tillgänglighet. Altanen nås genom en träramp som ansluter till vår nya fina restaurangyta från tee 1.

Sammantaget så innebär det att det händer saker även i klubbhuset. Bifogar några bilder så ni ser vad fint det blir!