Snart öppnas övningsgreenen och nya tees

Just nu är huvudfokuset för banpersonalen att förbättra spelytorna på olika sätt. Du kan göra ett viktigt arbete genom att laga nedslagsmärken, lägga till uppslagen torv och kratta bunkrarna. Gör gärna en insats även om du själv orsakat skadan, på så sätt hjälps vi åt att få en så fin bana som möjligt.

Även om de stora arbetena på banan just nu inte handlar om ombyggnationen så händer det saker. Vi börjar äntligen närma oss tidpunkten när vi kan öppna våra nya tees på hål 1, 10, 13 & 14. De har nu rotat sig på ett bra sätt och vi klipper nu ner till rätt höjd. I samband med det kan det se lite blekt och torrt ut men det kommer snabbt att rätta till sig. Vi räknar med att öppna under veckan efter midsommar. Det är svårt att säga exakt vilken dag eftersom vädret spelar roll för när det är dags. Vi vill inte chansa och öppna för tidigt.

Nästa spännande nyhet är att det äntligen börjar bli dags för övningsgreenen att öppnas. Vi klipper just nu på 4 mm och ska snart justera ner till 3,5 mm. Samma sak här att vi inte vill vara för snabba och sen få bakslag. Dert är också viktigt att upplevelsen av greenen är densamma som det man möts ute på banan. Skiljer fart och rull för mycket mellan övningsgreenen och greenerna på banan för mycket så är det inte optimalt.

Sundsvalls Golfklubb bild- A13305BF 2441 455F A3A4 074501AFB4DB
Sundsvalls Golfklubb bild- 8D94E0A8 FF82 4472 9AD1 F0DF18C47D1E

Slutligen så börjar nu vår nya studio ta form. Ännu återstår en del arbete men det ser verkligen lovande ut och kommer bli ett bra komplement för alla medlemmar som vill utveckla sitt golfspel.

Sundsvalls Golfklubb bild- 467C99D8 50B0 454A 9654 F8ACD6D8F89F
Sundsvalls Golfklubb bild- B2DD41CA B130 479F 8D32 9B963B658F28