Premiärhelg

Så är vi äntligen där dit alla har längtat så länge, dagen och helgen då det är dags att få komma ut på banan efter en lång vinter. Stämningen på lördag förmiddag gick inte att ta miste på, det var många förväntansfulla golfare som vill prova den nya rangen och de nya hålen. Säkert finns det olika uppfattning om resultatet men jag har odelat fått positiva reaktioner och då kanske främst kring klubbhusområdet som många ser som ett stort lyft för klubben och upplevelsen av besöket. För dig som inte spelat ännu är det värt ett besök, klubbens personal har gjort ett fantastiskt arbete att med våra greener. Eftersom tiden prioriterats till att slutföra vårens byggnationer så har fokus lagts på greener medan övriga områden inte hunnit få så mycket kärlek. Med lite mer sol, värme, vatten och omvårdnad så kommer det snart bli bättre på fairways, tees och andra delar av banan.

Framåt så kommer nu arbetet förutom omvårdnad av banan fokuseras på att slutföra detaljer som inte hunnits med. Det stora som händer närmast är att byggnationen av vår nya studio som nu kommer att startas upp redan denna vecka. Inom kort hoppas vi också att vår robot installeras så att bollplockningen sköts automatiskt och det alltid finns bollar när du vill träna på rangen.

Slutligen en reflektion från hål nr 14 där jag och mina spelkompisar konstaterat att drygt 100 meter är tillräckligt för att ställa till svårigheter. På söndag var det rejäl medvind och på måndag rejäl motvind vilket innebar två klart olika klubbval. Vi behöver nog spela fler gånger för att lära oss att spela hålet för snittscoren i bollen var inte imponerande…

Sundsvalls Golfklubb bild- BD79C4FA 1C9F 4E6B 96B8 432C3DEF7C0A
Kul att spela nya hål 9. Glöm inte att titta på utsikten!