Klubbhusområdet

Det är verkligen full fart på klubben nu. Som i alla byggprojekt så ser det väldigt stökigt ut tills den sista finishen kommer på plats, ungefär som tapeten, mattan och möblerna kommer på plats när man renoverat ett rum hemma. Det här projektet är lite större och vårt fokus är att lösa de saker som krävs för att kunna öppna banan när resten av banan är redo.

Som ni vet har våren inte varit gynnsam och i hela Sverige är golfbanorna sena i starten. Jag spelade Hofors GK för en tid sedan och där var banan ca 1-1,5 månad sen. Så länge behöver vi inte vänta utan vi hoppas nu på att väderprognosen med regn stämmer för det behövs verkligen för att sätta fart på tillväxten.

På klubbhusområdet håller vi nu på med slutfinishen på vissa väsentliga delar.

• Rangen är nu i det närmaste klar, vi väntar på bollplockningsrobot och bollmaskin men använder det vi har sedan tidigare så länge. Rangen kan inte öppna förrän vi är klar med alla tunga maskiner i området vilken dröjer ca 1 vecka till
  • Övningsgreenen har torvats med gräs från gamla 17. Nu behöver den en del omvårdnad med vattning, dressning, vältning och klippning under några veckor innan den är redo för spel.
  • Tee 1 och tee 10 fick igår sitt gräs torvat. Gräset kommer levererat från Kristianstad så vi håller tummarna för att det ska trivas i norrland men vem gör inte det? Även här behövs några veckors omvårdnad innan vi kan spela från våra torvade grästees
  • Altanen vid klubbhuset blir helt fantastiskt, den växer i storlek och man kommer upp ytterligare en bit på höjden och får därmed en fin utsikt över klubbhusområdet. Det är inte så svårt att se sig själv sitta där i kvällssolen med något gott att dricka
  • Asfaltering av klubbhusområdet kommer ske i början av vecka 22 och därefter är området redo för banöppning även om en hel del mindre jobb och justeringar kvarstår

Eftersom vi har många stora tunga maskiner på området så uppmanar vi till försiktighet om du vill komma och titta. Våra arbetslag måste få arbeta fritt och ostört för att hinna med sig Tänk också dig för var du parkerar bilen så den inte hindrar framkomligheten.

Nedan några bilder från läget den 25 maj.