Juniorverksamhet

Mer information kommer inom kort

Vår juniorverksamhet

Golfkul är för våra yngsta golfare upp till ca 8 år. Vi genomför golfträning med lekfyllda inslag för att introducera de yngsta till golfens olika spelmoment. Golfkul kör vi under sommaren med miniläger 17–18 juni mellan 10–12 som start. Sedan är det golfkul mellan 13-14:30 på tisdagar veckorna 25–32 med uppehåll Golfkul under golfveckan. Anmälan till minilägret och golfkul under sommaren skickas till [email protected]

All betalning sker via swisch till nr: 123 569 21 40. Pris 500kr. Märk swisch med barnets namn.

Vårträningen är öppen för alla juniorer mellan 8–21 år på alla nivåer. Fokus är träning på grunderna efter vinteruppehållet för att komma i gång till sommaren. Vi erbjuder träning på tisdagar, onsdagar eller torsdagar under hela maj och halva juni mellan 18-19:30. Anmälan till vårträningen görs till [email protected]

All betalning sker via Min Golf eller swisch till nr: 123 569 21 40. Pris 400kr, märk swischen med deltagarens namn.

Sommarträningen drar i gång vecka 25 med minilägret 19–21 juni, mer om det nedan. Den är öppen för alla ungdomar mellan 8–21. För dem som vill satsa mer på sin golf (Idrottsgrupperna), tränar vi måndagar och onsdagar mellan 9–12 och för dem som vill ha golf mer som hobby (Hobbygrupperna) har vi träning tisdagar mellan 9–12. Det går alltid att byta mellan grupperna om man vill träna mer eller mindre. Sommarträningen pågår hela sommaren tills skolan börjar, med en veckas uppehåll för golfveckan på Sundsvalls Golfklubb. Pris för anmälan till Idrottsgrupperna är 1500kr och pris för Hobbygrupperna är 1000kr.

Minilägret kör vi 19–21 juni. Man kan antingen anmäla sig till förmiddagspasset (kl9–12) eller eftermiddagspasset (kl13–16). För befintliga medlemmar görs anmälan görs på mingolf.se under Tävlingar på Sundsvalls Golfklubb. För ungdomar som är nya till golfen kan ni anmäla er genom att mejla till [email protected].

För er som vill satsa ytterligare och ha golf som sin primära sport har vi Ambitionsgruppen som leds av vår pro Andreas Martinez. Anmälan till Ambitionsgruppen görs via mingolf.se under Tävlingar på Sundsvalls Golklubb. Mer information om Ambitionsgruppen kommer under juni.

All betalning sker via Min Golf eller swisch nr: 123 569 21 40. Märk swischen med deltagarens namn.

Höstträningen kommer att starta i slutet av augusti och vi tränar september ut eller så länge vädret tillåter. Mer information om höstträningen kommer längre fram.

Info angående Grönt kort kurs fås på mail [email protected]

Varje torsdag finns det möjlighet att spela Juniorcupen(F.d Vasacupen) för alla medlemmar. Juniorcupen är perfekt sätt att testa på hur det är att tävla i golf och alla kan tävla oavsett vilken nivå spelaren är på. Anmälan är gratis och görs via mingolf.se.

Vi har fem tävlingsklasser: A, B, C, D och E. Tävlingsklasserna ser ut som följer:

A-klassen: Scratchspel, där räknas alla slag och det spelas utan handicap.

B-klass: Slaggolf, där räknas alla slag men spelaren får subtrahera totala antalet slag med antal erhållna slag som beror på vilket handicap spelaren har.

C-klass: Poängbogey, där omvandlas slagen till poäng som summeras ihop. Spelas 18 hål.

D-klass: Poängbogey, spelas 9 hål.

E-klass: Poängbogey med spel från 150-pinnen.

Frågor om Juniorcupen kan ni antingen skicka till vår tävlingsledare Tony Zetterberg på [email protected] eller till junioransvarige Teodor Wickman på [email protected].

Junioransvarig: Teodor Wickman

Mobil: 070-226 88 38    Mail: [email protected]